Problemen met het CIZ? (centrum Indicatiestelling Zorg)
Problemen met het CIZ? (centrum Indicatiestelling Zorg)
Het CIZ log, bureaucratisch en soms onmenselijk. Wie heeft deze ervaringen nog meer, wie komt er niet meer uit met het CIZ. Of weet u misschien helemaal niet wat het CIZ van u vraagt? Helaas komt dit vaak voor, waar moet u dan heen?
De mensen van het CIZ moeten hun werk doen, dit willen zij goed doen. Gelukkig gaat het ook vaak goed, maar soms gaat het verkeerd. Als het verkeerd gaat is mijn ervaring dat dit bij de communicatie gebeurd. U heeft een probleem, u wilt hulp, u zit in een situatie en heeft het CIZ nodig. Zij moeten u helpen met het probleem, zij kunnen u helpen met het probleem, maar wat is nou precies het probleem?
Hoe legt u uit wat u nodig heeft? Hoe interpreteert de telefoniste van het CIZ uw verhaal? Door het moeilijke taalgebruik van deze mensen en u in een kwetsbare situatie kan er een misverstand ontstaan. Dit is menselijk, maar erg naar voor u?
Wat kunnen wij voor u doen?
• Wij kunnen u ondersteunen met de struikelblokken, bij het CIZ!
• Wij nemen voor u contact op met het CIZ en proberen uw problemen op te lossen!
• Wij kunnen u ondersteunen bij het invullen van de ingewikkelde formulieren.
• Wij omschrijven u probleem in hun taalgebruik!
• Wij benaderen u menselijk!
Wie zijn wij?
Daniël,
Ik ben 27 jaar en studeer dit jaar af als maatschappelijk werk en dienstverlener(HBO), daarnaast werk ik al zes jaar fulltime in de zorg. Waarvan 3 jaar met verstandelijk gehandicapten mensen, 2 jaar met dak- en thuislozen, tevens verslaafd en met psychiatrische problemen. Nu werk ik bijna een jaar met autistische jongeren.
Martine,
Ik ben 24 jaar en werk 5 jaar met verstandelijk gehandicapten mensen. Momenteel volg ik de opleiding Management in de Zorg(HBO) ik start aan mijn derde jaar. Door mijn opleiding en mijn werk blijf ik op de hoogte van alle veranderingen binnen de wet en regelgeving. Mede hierdoor kan ik u beter van dienst zijn
Hoe gaat het in zijn werk?
Als eerst neemt u contact op via de mail, wij reageren terug.Vervolgens komt er een telefonisch intake gesprek met u. In dit gesprek bespreken wij met u het struikelblok waar u tegen aanloopt. Wij kijken hoe we u kunnen helpen en bespreken de kleine financiële vergoeding. Dit hangt sterk af van de hulp die u vraagt. Contact opnemen is vrijblijvend, betalen pas als het traject succesvol doorlopen is. Bij geen succes hoeft er niet betaald te worden. Want helaas lukt het niet altijd en wij willen u niet verder in de problemen helpen.
Trefwoorden: Hulp bij problemen, CIZ centrum Indicatiestelling Zorg