B2 consultancy | customer equity services
B2 consultancy is gespecialiseerd in marketingadvies m.b.t customer equity (klantwaarde), dat de basis voor return on marketing vormt: het nieuwe marketing framework!
Waarom customer equity management?
Marketing is er tegenwoordig uiterst klantgericht, waar vroeger productgericht gedacht werd. Klantmanagement is daarmee het credo. Alleen mist er nog een nieuwe denkrichting, een nieuw model, nieuwe hulpmiddelen om de klant optimaal te kunnen bedienen.
Traditionele marketing is gebaseerd op de “4 P′s†(product, plaats, prijs en promotie). Werkend vanuit het customer equity perspectief zijn deze te vervangen met value equity (bevat product, plaats en prijs), brand equity (bevat promotie) en relationship equity (bevat de vrij recente nieuwe P “peopleâ€).
Verder is het met het customer equity model mogelijk marketing financieel accountable te maken. Een verdeling in klantacquisitie, klantretentie en klantexpansie in combinatie met gegevens uit databases, de PLC (product lifetime cycle) en RFM (recency, frequency, monetary) analyse kunnen leiden tot klantwaarde (customer equity) uitgedrukt in valuta.
Vanuit dit oogpunt kunnen bedrijven de marketingfunctie rondom de klant organiseren, wat zal leiden tot beter klantinzicht en hogere returns on investment. Dit maakt marketing niet alleen efficiënter, maar ook veel krachtiger binnen een organisatie.
Kijk voor meer informatie op onze website
Trefwoorden: customer equity, customer equity management, customer equity services, customer equity drivers, klantwaarde, return on marketing, b2 consultancy, b2 customer equity services
Werkgebied:
Amsterdam, Diemen, Duivendrecht, Amstelveen, Ouderkerk aan de Amstel.